Spieren houden je gezonder

Gepubliceerd op

Het behoud van je spiermassa is een cruciale en essentiële factor om gezond te blijven. Zo kan je het spierverval, ook wel sarcopenie genoemd, geheel omkeren door je spierkwaliteit te blijven trainen. Realiseer je dat sarcopenie vanaf je 25e levensjaar jaarlijks ongeveer 1% van je spierkwaliteit wegneemt, tegen de tijd dat je 75 jaar bent, is dit dus 50% van je spierkwaliteit…

Maar hoe begin je hiermee, welke oefeningen moet je doen, waarop moet je letten? Die vragen zijn onderzocht door Leefstijlclub, voor de Leefstijlclub steunpunten en vertaald in een 6 weken spieropbouw programma voor beginners.

Wanneer je gedurende langere tijd je spieren niet hebt getraind, sterk je met dit programma je grote spiergroepen aan en ontwikkel je meer kracht. Zo stroom je gemakkelijker in bij  bijvoorbeeld groepsactiviteiten of fitness bij een club.

Daarnaast doe je tijdens het programma kennis op over het belang van spiertraining en sporten op een veilige manier. De techniekvideo’s reiken elke week duidelijke tips en aandachtspunten aan en de trainers Jordy en Tim nemen samen met je de week workout door.

Bestel dit online programma en volg het waar en wanneer je wilt. Gedurende de hele maand mei betaal je slechts € 9,95 i.p.v. € 19,95, .

Gratis als je deze maand start met sport!

Als je start met sporten bij Life Style Vitae leefstijlclub in de maand mei, dan ontvang je dit programma helemaal gratis.

 Spieren houden je gezonder